Wednesday, March 21, 2007

Tumpah Belilah

Tadi dekat stesen sentral, keluar dari Komuter, saya guna eskalator. Macam biasa waktu-waktu pagi begini, ramai orang! Dan macam biasa juga, hari-hari, saya kelewatan. Tetapi, lewat macam manapun, walau puak yang gunakan Komuter seperti kebiasaannya, kurang sikit adab menaiki eskalator, saya tetap malas nak gunakan tangga. Orang pegi gym, macam tu lah.

Sewaktu saya tersangkut di 'trafik jem' eskalator, saya nampak seorang makcik 'cleaner' turun tangga menongkah arus. Dalam ramai yang kelewatan macam saya tu, ada lah seorang ni, terlanggar makcik tersebut. Kuatlah agaknya, sehinggakan bekalan yang makcik bawa tercampak dan berterabur di tangga. Mangkuk tingkat, ada bekal nasi dan lauk. Mungkin makcik bangun awal pagi tadi, memasak untuk bekal sendiri dan anak-anak.

Saya di eskalator hanya dapat melihat makcik cuba menyelamatkan mana yang sempat dan melihat nasi dan lauk yang dipijak-pijak orang ramai, saya menangis.

.. sigh... apalah saya ni. Hormon barangkali.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

If i were you, I'd probably go and slap those people hard on their faces..for being so bodoh and bangang to do that.
hormonal? that makes the two of us, babe..

Nef

10:01 PM  
Blogger OOD said...

Heyho Nef,

but i shouldnt have (just) cried! i should have gone instead to the makcik and gave her some lunch money ka apa ka..

i can be so dense sometimes.

10:31 AM  

Post a Comment

<< Home